søndag 9. juli 2023

Hei igjen...

Joda, her ligger jeg da...snart 49 år gammel...voksen...har jeg hørt...men blir ikke alltid behandlet som det, føler jeg. Noen skal alltid mikrostyre meg, fortelle at jeg og min smak, min måte å være på, den er ikke riktig. Og jeg tenker -Ikke riktig i forhold til hva? Hvems normer? Dine? Er det du mener mer riktig enn det jeg mener? Skal dine følelser valideres som riktige mht meg og min væremåte, min kropp, mine tanker? Er det du mener, føler og tenker mer rett for meg enn deg selv? Hvem er du? Hvem er jeg? 
Jeg vet hva jeg kan. Jeg vet hva jeg får til, vet hva jeg kan utrette, gjør du?

Jeg ligger mye og sover mye av og til. Jeg trekker meg unna, jeg vil være alene, jeg foretrekker soverommet vårt og jeg liker å ligge i sengen mye. Jeg er ofte veldig sliten, veldig utmattet. Jeg vet hva jeg spiser, heg vet hva jeg drikker, likevel skal folk fortelle meg at jeg lever på sjokolade, brus og potetgull...at jeg er feit...at min fedme er fordi jeg ligger i senga og spiser! 
Jeg spiser for mye! 4 fiskekaker og to poteter er for mye! Jaha? Og det vet alle?
Jeg spiser det ikke engang opp...jeg gir hundene maten min fordi hvis jeg spiser det selv, blir jeg feitere. Likevel går jeg ned...sakte, men sikkert. 7 kilo på 3-4 mnd er ikke det verste. Jeg tåler ikke mye for tiden. Blodtrykk er høyt igjen. Beina er som bly opp og ned trappa. Jeg er likevel i bevegelse. Ny medisin. Ramipril Hexal 10 mg fast pluss Exforge nå. Blir svimmel og har ofte blodtrykksfall. Uvel! Men gir ikke opp. Hjerteklapp og trykk i brystet. 

Sliten....

Lei av å bli styrt, lei av å høre hvor feit jeg er, udugelig...har begynt å lukke ørene...gjør som jeg vil...alt jeg vil, er å leve...hver dag...i mitt eget tempo...drømme...gjøre ting i eget tempo...ingen andres...

Har begynt å få flashbacks til barndommen. Har endel småtterier å rydde opp i! Hadde man bare kunnet tatt lottoen og fått reparert tenner og fjernet magen...overflødig hud...løftet puppene...sukk...jaja...er på vei til å bli 50...er vel på tide med en midtlivskrise snart...uten elsker.. hehehe...for gu' bedre om jeg orker mer folk...lol...nope...vil bare ha meg selv tilbake kroppsmessig...til helvette med overgangsalder og kortisonkropp! Tro hva du vil...jeg er ikke feit pga slikkerier og drittmat...jeg la på meg fra 70 kilo til 109 kilo på under 2 mnd, så kall det hva du vil...

Allergier og matintoleranse...overgangsalder og feile medisiner, vaksiner og hjerteproblemer...har alt! Deler bilder fra reisen min...grafisk nok, så sees med skjønn...

Ha en fin dag! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar