søndag 26. oktober 2014

Slik går dagene...

Jeg ligger for det meste i senga på soverommet- grubler mye og har et hjerte fullt av håp! 
Det å håpe på for mye- det er noe tull å si-for når man er i en slik situasjon som mange av oss er i, har vi ikke særlig mye annet å klamre oss til. man kan aldri håpe for mye!
Vi håpet på endringer ved regjeringsskifte---og DET får vi til gangs...Vi vet ikke konsekvensene av det, men slik det ser ut nå, så er det kutt,kutt og atter kutt hos oss som allerede har så lite. Høyre liker ikke at Norge har fattigdom, men hva i all verden tenker de på!!?? Jeg er ikke alene, jeg har både mann og barn å tenke på, men likevel skal jeg klare meg med 14 000 kroner i mnd. Kunne Erna og Siv plutselig levd for det? Jeg hadde 18 000 utbetalt før jeg ble syk...nå har jeg 14 000...det er fremdeles mer enn mange andre, men jeg har jobbet siden jeg var 14 år gammel! Og synes det er lite i belønning for å ha betalt skatt i over 20 år...men vi belønnes ikke for sånt...og jeg kan kun snakke for meg selv...

Vi opplever en arroganse hos helsevesenet og hos NAV som ikke ligner noe i det hele tatt som kan karakteriseres som normalt. Jeg personlig ble overkjørt av leger på Ahus og fikk ikke operasjonen jeg har ventet på i måneder! Jeg fikk NOK en gang en midlertidig løsning som jeg VET ikke blir å virke-fordi den virket ikke forrige gang heller! Jeg har smerter, jeg er utmattet og vet ikke min arme råd---selv om jeg får MANGE gode råd fra mennesker som vil meg alt vel!

Det er dette med å gi litt opp...mer og mer...jeg er sliten nå! Jeg orker ikke kjefting...jeg orker ikke krangling...jeg vil bare krølle meg sammen i fosterstilling og dra dyna over hodet og forsvinne!
Men skal jeg få det jeg har krav på, er det ingen som kjemper kampen for meg...og det er DER jeg VIRKELIG blir fortvilet- for jeg tenker mørketall!!! Hvor mange i Norge ligger hjemme alene i sterke smerter og lider seg gjennom hver eneste dag, blakk og ensom- uten å ha noen å kjempe for seg? De blir møtt med døve ører og blinde øyne av et Nav system og ei regjering som mener at de ikke er syke nok og tvinger dem ut i jobbutprøving etc!!??

Hvor mange sliter?

Vi har et sosialt media! Vi skriver blogger og innlegg på VG-nett og Dagblad...likevel mister vi fokus på hva som kanskje er litt mer viktig enn at Sophie Elise(beklager!) blir drapstruet- noe jeg PÅ NYTT vil understreke på det STERKESTE at jeg er fullstendig i mot!!! 
Nett-troll og hets, mobbing! Det er forkastelig! Men jeg er ikke bedre enn at jeg skal innrømme at jeg kan være krass i uttalelsene mine innimellom og at jeg faktisk blir engasjert når jeg leser saker som faktisk provoserer meg-som at voksne mennesker som veier over 50 kilo ikke har noe på ei badestrand å gjøre...for i min verden- det blir en så til di grader hjernetom uttalelse at så klart klarer ikke jeg å ti stille!!

Likevel---burde vi kanskje ha et større fokus på tragedier i helsesektor---eller er lett underholdning som dagens outfit det viktigste når man er 19 år gammel? Skal dette være vår fremtids ledere?

Jeg er som sagt ikke frisk...jeg er kronisk syk i et land med mange kroniske syke, med en forskjellsbehandling som er helt absurd!

Og nå mister vi enda større andeler av inntekt---og glupe hoder sier:"finn deg en jobb!"

Jeg er ikke frisk nok til å jobbe...betyr det da at jeg ikke har livets rett?

Hvis jeg kan ligge slik jeg ligger nå- da kan jeg jobbe noen timer for dag...men til og med verdens eldste yrke blir utelukket for meg-så det er begrenset for hva jeg kan gjøre mens jeg ligger på rygg...Alle forslag tas imot med takk!

Jeg er utdannet helsesekretær...men har ikke råd til autorisasjonen min...Hvor absurd er ikke det!!??

Jeg er hjelpepleier MED autorisasjon...men klarer knapt holde meg selv på beina...Så...gi meg en jobb...noen!!??

Jeg vil ha mer enn 14 000 i mnd å leve for...men den dagen ungene flytter ut og det blir bare mannen min og jeg---da har jeg ikke det store behovet for 20 000 kr i mnd å leve for...men jeg får ikke etterbetalt for flinkpike-syndromet eller for å ha brent lys i begge ender....og hadde jeg fått 1 krone for all den dårlige samvittigheten jeg føler fordi jeg ikke ser syk ut i samfunnets øyne-hadde jeg vært rikere enn Bill Gates!

Dette innlegget er nok noe rotete...men det er slik tankene mine ramler inn i hodet mitt i dag...hulter til bulter...

Jeg er rett og slett for sliten til å tenke på en annen måte enn i sirkler...

Aina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar