fredag 1. august 2014

Del 1 av operasjonen...


30 juli ble jeg operert...fjernet 8 cyster i livmoren, et problem jeg har observert at kvinner med diagnosen FM ofte sliter med. Uregelmessige blødninger over år...
Nå er det 1 august- og rent bortsett fra at jeg har vondt i magemusklene(jeg vet iallefall at de er der inne under alt et sted)- så har blødningene mine stoppet!!! Helt! Har ikke engang utflod!!!
6 uker skal jeg nå gå uten å gjøre spesielt mye, skal ikke løfte tungt eller støvsuge...særlig...som om jeg får det til- som lå på kne og vaska badekaret i går...noe jeg ikke burde ha gjort...for det er ikke særlig behagelig i armer og bein og mage nå...menmen...Har også vasket etpar maskiner med klær-tømt oppvaskmaskinen, tørket av bord og benker, tatt søppel...
Hvorfor gjør jeg dette? Jo, fordi det blir ikke gjort uten en masse kakling hvis jeg ikke tar det...klaging over at folk faktisk må rydde opp etter andre enn bare seg selv av og til...

---All you need is love---

3 september skal jeg inn til Steffensrud...smertemestringskurs...og jeg skal ta notater og beskrive for dere-dokumentere nøye hva det egentlig går ut på...er dette nyttig for oss med FM, eller lurer "spesialistene" seg selv på dette området?
Det er alfa Omega at leger, fysioterapeuter og spesialister begynner å lytte til oss som er levebrødet dems...

Jeg skal opereres mer i september...jeg skal fjerne livmoren...jeg har ikke helt bruk for den mer- og jeg orker ikke slite flere år om og om igjen og ta "små"-kirurgi hvert år hvis det kan unngås...

Jeg har oppdaget nye medisiner jeg er allergisk mot...kløe og uslett...
Tramadol, paralgin forte, Codaxol, voltaren og voltarol...Morfinbasert medisin...ikke bra...har klødd overalt siden operasjonen og må bruke allergimedisiner mot smertestillende, og kan ikke fungere ordentlig uten smertestillende...

Jaja...

Life goes on...:)

Jeg skal skrive mer etterhvert...bare en liten "update!" 

Aina



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar