torsdag 7. august 2014

40 & Fabulous!!

"I am not 40...I am 18---with 22 years of experience!"

Morsomt når Google gratulerer meg med dagen: Søtt bilde-
Et tegn på at man googler mye!!??

Da har jeg rundet de store 4-0! Førti...fire ganger ti...førr' ti...
Og jeg sitter i sengen og tenker: "Det er NÅ det begynner!" 
Livet...

Jeg ser meg tilbake- reflekterer litt...tenker på alt jeg har gått igjennom...Hva jeg har gjort og hva mennesker rundt meg har gjort...fire tiår med tester og prøvelser...kanskje litt mer tester enn folk flest egentlig vet...men for at man skal kunne gå fremover, må man slutte å dvele ved det som ligger bak en...se fremover...ikke bakover...

Jeg har 3 nydelige barn...jeg håper jeg har gitt dem- OG enda gir dem inspirasjon og veiledning til hvordan de burde stake ut en kurs for fremtiden...
Selv om man møter på et hinder eller to, er jeg er levende bevis på at- hei, det går bra...klatre videre...Du klarer det!!

Livet begynner nå!

Minsten min er 16 år og skal begynne på videregående...om noen år forlater dem redet...får sine egne steder å bo...

Jobb...forhold...etterhvert barn...de er i startgropen av årene med hardt arbeide- kampen for tilværelsen...vi må alle igjennom den- noen bare litt røffere enn andre- men vi må igjennom den...

Jeg?
Jeg er i en ny startgrop...for tjuende gang...Livet er en hel haug av startgroper...man må bare prøve å unngå disse fall-lemmene!

Jeg skal på smertemestringskurs 3 september...5 ukers opphold på Steffensrud...

Jeg skal deretter i 12 uker innim Orbit Arena...Der må jeg få meg en veileder som jeg kan bruke- faktisk- for å finne en jobb som jeg passer i---med tanke på helsa mi!!! 

Kroppen min er ikke 40...den er nærmere 80...hodet er 20 ca...

Men innstillingen min er at 40 er akkurat der jeg vil være...på godt og vondt!

Jeg er tålmodig- men ikke like tålmodig som før!
Jeg har noen 40-års forsetter! Ingen nyttårsforsett på meg...men dette er min plan- og jeg akter å gjennomføre den...i mitt eget tempo!

1. Jeg skal bli litt mer kresen...
2. Jeg skal reise mer, se mer av verden...
3. Jeg skal finne en koselig jobb som gjør at jeg faktisk klarer å jobbe uten å bli helt nedslitt og utslitt og ødelagt...
4. Jeg er INGENS dørmatte lenger...Kommer ikke til å godta å bli tråkka på eller løyet om mer...den neste som serverer en løgn om meg, vil bli konfrontert! Og jeg bryr meg IKKE om konsekvensene etterpå!! Jeg godtar ikke mer tull!

5. Jeg skal spise god mat...leve etter beste evne...Hvorfor spare på noe?

6. Elske mer...Livet...leke...le! 

Foreløbig er ikke lista så lang...men som Alice in Wonderland sier: 

Man skal se løsninger der andre ser hindere!
Jeg skal lese mer, lære tre nye språk så godt jeg kan...så får vi se da:) 
Italiensk, Portugisisk og Fransk...Jeg skal iallefall gjøre så godt jeg kan:) 

Livet begynner nå...

Aina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar