søndag 26. april 2015

LDN...Low Dose Naltrexone..Mitt eget lille luftslott :)

Mirakelmedisin eller luftslott?
Jeg tør vedde på at du, som leser dette, som har hørt om denne "LDN"-medisinen, helt sikkert har sittet med samme tankene som jeg, vært like skeptisk og tenkt "Placeboeffekt-luftslott-for godt til å være sant!" Jeg tror faktisk jeg kanskje til og med har blogget om det tidligere...

En kort introduksjon: 
LDN-Er en lite kjent-dvs ganske mye mer kjent pr dags dato-behandling av autoimmune sykdommer generelt og ofte brukt opp mot MS. I tillegg er LDN benyttet mot HIV/AIDS og enkelte former for kreft. Behandlingen er basert på tradisjonell skolemedisin, brukt og utviklet av Dr. Bihari, NY på midten av 80-tallet.
Dr.Bihari har brukt og studert denne medisinen i over 20 år i USA. I Norge er ikke forskningen kommet særlig langt-men det er estimert at mellom 12-16 000 mennesker bruker denne medisinen pr. aug 2013. Tallene er nok endel høyere i dag 2015.
Mange leger er enda på gjerdet til å skrive ut denne medisinen til mennesker med antatte autoimmune sykdommer. Fibromyalgi/ME er ikke definerbart autoimmun ennå. Ingen har svart på hvitt sagt at det er det-ikke som jeg klarer å finne.(med forbehold om at jeg tar feil her)

Sykdommer LDN har vist god effekt på:

MS
Chrons
FM
ME
Bechterews
Noen typer kreft
Parkinson
Ulcerøs Colitt
Systemisk Lupus
Autoimmune sykdommer
HIV/AIDS

Og nå sitter jeg her...
Og har nå tatt min 2 halve pille-dag 2.

Jeg er fremdeles skeptiker...Har alltid lært at hvis noe er for godt til å være sant-er det ofte det...

Men helt ærlig-jeg merker forskjell fra i går til i dag.
Jeg har stått på 1200 mg neurontin, 1 gr paracet 4 g daglig, paralgin forte 400mg opp til 6 piller for dag når smertene har vært som verst...

Jeg merker en prikkense følelse i tungen, jeg blir varm i hele kroppen, magen er skikkelig urolig...men jeg har ikke sinnsyke leddsmerter. Gårdagen var et rent helvette. Da hadde jeg så vondt i kroppen at jeg ikke helt visste hvor jeg skulle gjøre av meg. Men, så tok jeg melatonen min og så gikk jeg å la meg, sov hele natten, og våknet i dag tidlig og følte meg---merksnodig nok ikke så verst!
Jeg har tatt 1 stk paracet i dag! Og den tok jeg klokken 1300 i dag. 
Nå har jeg tatt nr 2 av LDN, altså 1 halv pille...og jeg begynner å føle meg varm igjen...Skal ta 1 paracet og 1 melatonin når jeg legger meg...

Veldig spent på morgendagen! Og vet at jeg kan bli verre før jeg blir bedre...er ikke engang sikkert jeg får mer virkning enn dette- men jeg skal ikke gi opp og en halv pille er tross alt bedre enn 10-12 piller for dag med epilepsimedisin og opiater!

Jeg vil holde dere oppdatert!

Hilsen A
-I mitt eget lille luftslott-


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar