søndag 18. januar 2015

Siste dag på Steffensrud...del 1...litt rotete innlegg da...

Sitter på rommet mitt på Steffensrud. Siste søndagen jeg skal være her, i morgen bærer det hjem til hverdagen og flytting.
Sitter og reflekterer over hva som faktisk har vært nyttig for meg mens jeg har vært her og hva som har vært litt for "der ute" for meg å gripe fatt i...

Jeg hr funnet mye jeg kan bruke i hverdagen min som fibromyalgiker- men det går ikke så mye på det å mestre smertene jeg lever med, men heller å mestre hverdagen generelt. Det å ikke la meg dras ned i en brønn av selvmedlidenhet for eksempel. Jeg har oppdaget at jeg faktisk har syntes veldig synd i meg selv...

Hvis ikke jeg synes synd i meg- hvem skal gjøre det da?
Det er jo en kjennsgjerning at fibromyalgikere ikke blir hørt, sett eller trodd! Og når man kjemper så instendig for å bli lagt merke til-da kjenner man ekstra på disse -"ingen bryr seg om meg!"- tankene. Og de er ganske destruktive...

Og så er det jo slik at jeg vil jo ha resultater med en eneste gang- jeg har ikke tid til å la ting få synke inn og virke...

Jeg har sittet i en sirkel i et rom sammen med en fysioterapeut og en sykepleier- og 9-10 mennesker som alle har vært der for at vi sammen skulle fine løsninger som individuelt fungerer for oss...

Jeg ser at kurset har hjulpet de andre finne deler av seg selv de ikke var klar over lå i dem- uten å bryte taushetsplikten kan jeg si såpass...-Og det gir meg glede!

Men-jeg skal gjøre noe annet som jeg lærte på kurset- Jeg skal snakke ut i fra jeg-et! Jeg har lært og ikke "vi" har lært!

Jeg har også lært meg en hobby jeg ikke trodde jeg kom til å sette særlig pris på- fordi jeg har aldri hverken hatt tid eller tålodighet til å drive på med det---strikking!!! Jeg er langt i fra flink- jeg knoter og strikker feil, rekker opp og legger opp på nytt...men jeg smiler mens jeg gjør det...og jeg blir flinkere for hver gang...

Mitt neste innlegg skal bli mer strukturert enn dette...Jeg skal dele det opp litt, for nå har jeg 1000 ting i hodet som jeg må sortere før jeg kan legge det ut som et innlegg...Det er også en ting jeg har lært her...rekkefølge og en ting i slengen! 

Så...del 2 lar vente litt på seg, for det skal ikke bli så rotete som dette:) hehe

Kommer i løpet av dagen:)

Aina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar