mandag 13. juni 2016

Forkjøla...i en evighet...

Jeg er forkjøla!!! Jeg har kronisk bihulebetennelse-har hatt det siden januar 2015 og skal opereres i august...men nå har det brutt ut i full blomst og jeg--jeg er skikkelig dårlig😯
Feber er det sånn opp og ned med, men jeg er kvalm, har synsforstyrrelser, hetetokter bare overgangsalder verdig og frysetokter...leddsmerter og er så snørrete, tette tårekanaler og hoster lungene ut av meg i perioder...

Vi som er kronisk syke-som har fibromyalgi og ME, som har astma og allergier, for oss er ikke en forkjølelse "bare en forkjølelse!" Det er det mest ubehagelige og vonde man kan gå igjennom...jeg er helt ødelagt!!!

Og så sitter det i kroppen i evigheter, man blir jo pokker aldri kvitt det!!!
-jeg er så lei av å ikke orke noe...huset er bomba..hekken må klippes mer...plenen må klippes mer...alt blir så forbanna halvgjort hele tiden!

Jeg har ny medisin...Nobligan 150 mg for dag, paralgin forte 400 mg ved behov, 1g paracet v behov...jeg bruker 3 stk 50 mg nobligan fast...alt annet er bare ved behov...smertelindringen er ok, men jeg er ikke smertefri. Jeg begynner å tro at det er noe jeg aldri vil oppleve og bli igjen...så det har jeg forsonet meg litt med.

Men, kjærringråd mot forkjølelse er fine. Jeg har kokt oppkutta ingefærrot som moses med stavmikser, blandes med sitron og sort pepper og økologisk akasiehonning...nydelig godt og fantastisk lindrende for sår hals og mot kløe. Elsker smaken! Blandingen må tilpasses hver enkeltes palett-jeg elsker blandingen av ingefær og sitron. Så jeg bruker mye av det.
Ellers-gode råd tas imot med takk! For jeg trenger sårt litt energi.

Ellers, har hatt blødninger igjen, skal også på mammografi idag...1200 kroners horribel pris i egenandel...så er det gyn. i august...19 tror jeg...og celledelingsprøver...og neseoperasjon pga bihuler 5 august...føler meg fremdeles som et eksperiment!!!

God bedring til alle kronikere...vi sees snart😊😊😊

Klem fra Aina;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar