onsdag 15. juli 2020

Sliten...hvem jeg??

Jeg vet ikke hva det er som helt skjer med kroppen min, men jeg har "feberverk"...medisinen virker ikke som den skal og jeg er helt utpeisa. Klare ikke løfte venstre arm ordentlig, og venstre fot er nummen...og jeg er så sinnsykt trøtt...jeg tror jeg kan ha en ordentlig reaksjon på alt som har skjedd...masse folk, gubben syk osv...føler meg som en skikkelig surkete hypokonder nå...er kvalm, svimmel og uvel...trøtt og har vondt...fibromyalgien blusser skikkelig opp, kjennes det ut som, er brennheit i ansiktet, rødsprengt som om jeg har løpt flere mil. De berømte fibro-flares, har ikke et godt norsk ord for det...i dag skal vi på shopping til Askim...jeg har lyst å være med, men jeg tror ikke jeg kan bli med på den shoppingturen. Jeg  tror at de bare skal dra uten meg og så blir jeg  hjemme med hundene...holder sengen...prøver meg på et lite smil her, men er skikkelig crap i form! 

Har en hel del husarbeide som står for tur. Støvsuging blant annet. Det er et reinspikka mareritt! Jeg sliter så vanvittig med å få støvsugd trappene her i huset...jeg går og drasser på den blå djevelen(støvsugeren) og den er svinaktig tung, og jeg stivner i ryggen og får hekseskuddliknende holdning og smerter av bare noen få trappetrinn! Og mopping av gulvene tar knekken på skuldrene og armene mine. Jeg har melkesyreangrep. Joda, jeg er både overvektig, ute av form, i hormonell ubalanse pga overgangsalder osv, det spiller så klart inn, jeg er jo snart 46 år gammel og ikke 19 år lengre, men fibroen min sliter med alle de forandringene som foregår i kroppen og den utvikler seg stadig. Jeg er mer trøtt, så ME'en synes ikke alt er greit den heller. 
Jeg har sett meg ut en støvsuger som faktisk både støvsuger OG vasker gulv og den har fått best i test merke. Og den er ikke grusomt dyr heller...jeg får ønske meg den på spleiselag i bursdagsgave...en Phillips trådløs støvsuger som også har en håndholdt liten støvsuger og moppedel...den har batteritid på over 60 timer, og så lenge har ikke jeg tenkt å støvsuge akkurat, men den er lett og jeg slipper bære på en hel masse ekstra...

Husarbeide og fibromyalgi...jeg kan skrive MASSE mer om det...og skal gjøre det...send meg gjerne masse tips om hvordan dere får ting gjort, hvis dere orker. Alle gode tips tas imot med stor takk, for da kan jeg videreformidle dem her i bloggen slik at alle kan få nytte av det:-)

Bilde 1 viser hvordan jeg føler meg i dag...tygd og spytta ut igjen...er stor forskjell på en opplagt meg og en sliten meg...

Bilde 2 er en litt mer opplagt meg...  

Bilde 3 er en meget mer opplagt meg...

Ser dere forskjellen?

Ha en strålende dag

A.
bilde 1, tatt i dag...

bilde 2, uten sminke her også, men litt mer opplagt...tatt for noen uker siden...

bilde 3, tatt for noen uker diden...var i god form  sminket og ordnet meg for selskap, men endte opp med å bli hjemme pga bilhavari...og gubben måtte kjøre med 2 seteren...og der er det ikke plass til 3 voksne og 2 hunder akkurat, hehe...

Men, forskjellen på bildene er enorm, slik forskjellen på oss som har fibromyalgi og ME er enorm...

Tenk litt på det...🥰

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar