lørdag 13. desember 2014

Fremdeles Desember, ja!

Jeg har i alle år prøvd så godt jeg kan å ha juletradisjoner. Jeg husker juleperiodene de siste årene som litt ymse opplevelser, men stort sett ganske greie. Det er ikke lett å være juleentusiast når man er gift med Grinchen-som ikke er interessert i å omvendes til at julen faktisk ikke trenger å være det maset han mener det er.
Hvert år prøver jeg å overbevise meg om at jeg må starte tidlig, men julegaver og det å fylle fryseren. Jeg klarer det nesten, men aldri helt. Og mannen min er ikke særlig glad i å handle inn julegaver- og julegaveønskene til folk blir større og større for hvert år som går i grunn. Eller vi tror iallefall det, for tiden går og man ønsker seg jo ting i tråd med framskrittet.-og vi vet jo at å ha stønader fra Nav ikke er særlig lukrativt, man får iallefall ikke spart mye penger for å si det slik.
Men-det er vel tanken som teller, er det ikke?

Og når man da har fibrotåkehode...og en utmattelse som forstyrrer alle tankene du har satt deg om hvordan julen skal feires, da blir ikke ting som det burde...

Men...Jeg har fått lagd ribberull...Jeg har lagd en vaniljestang og risboller, kokosboller eller havrekuler- pepperkaker, pepperkakehus og kokosmakroner. Og Troikakonfekt...

Nå gjenstår husvask...og etpar julegaver til...

Og oppi dette har jeg litt flere oppgaver...som i grunn er tunge å ta tak i-men jeg må...

Vi skal ha alle ungene her i jula, med barnebarn minus en datter og et barnebarn...Så...6 unger, 3 barnebarn, pluss kjærestene til de som har det...

Og en og annen herreløs hund, ler...

Jeg håper på hjelp...og håper jeg får det snart, slik at jeg ikke blir sur og grinete og overtar Grinch-rollen, slik at jeg ødelegger julen...for jeg vil ikke ha det perfekt...jeg vil bare ha det koselig...og ryddig...og nå er det vel i grunn ALT annet enn ryddig her...

10 dager igjen til jul...og jeg skal bytte gardiner, rydde i kjøkkenskapene for å få plass til stæsj...og begynne å pakke siden vi skal flytte...og skulle SÅ ønske det huset vi skal flytte til, kunne blitt tømt slik at vi kunne få kjørt mestparten av boden og garasjen osv dit...

Jeg har ikke nok tid...

Og i tillegg har jeg ikke sovet...siden i går morges...jeg stod opp 09.30...

Og jeg skal på smerteklinikk over nyåret...og jeg skal til fysikalsk behandling...for 5 gang...

Jeg er sliten...og venter bare på at jeg skal få en liten knekk...for jeg vet den kommer en dag...jaja...

Ha en fin 3 søndag i advent...

Klem fra Pessioptimisten eller optipessimisten 
Aina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar