søndag 24. november 2013

Teflonhjerne som vil så gjerne...Bucket-list og eller ikke???

Jeg sitter å tenker på en slik "Bucket-list!" 100 ting man MÅ gjøre eller prøve før man dør. Dette "vi lever bare en gang"- henger over meg som serken til Spøkelseskladden. Hva burde jeg gjøre før jeg ramler ned i urnen?? Hm...

Det er ganske morbid å tenke på det egentlig, for vi skal jo ikke tenke på døden i det hele tatt. Vi skal jo alle tro og desillusjonere hjernen vår til å føle at vi skal leve evig...
Jeg vet ikke helt hvorfor jeg tenker på dette nå...Jeg har ikke en følelse av at jeg skal ta reper'n snart...men jeg føler likevel at tiden renner ut...Er det en følelse jeg burde ha egentlig??

Vel...Hva burde jeg ha først på lista? Og er det urealistisk å ha hele 100 punkt? Eller er 100 punkt for lite?

Så...da går kverna...Kan jeg ha en liste over funksjoner, skal det være en ønskeliste eller en liste som er reell, noe jeg faktisk kan få gjennomført?

Så...jeg har bestemt meg for å lage to...to lister...og jeg begynner med ønskelisten først...Den vil sikkert overraske noen...mens andre skjønner nøyaktig hva jeg tenker med denne listen:

MY BUCKET WISH-LIST:
1. En hjerne...ikke fordi jeg ikke har en- men fordi jeg ønsker meg en hjerne som klarer å sortere alle tankene mine, alle følelsene og ikke minst en hjerne som er tilknyttet kroppen min slik at mine kroppslige funksjoner mht nerver og nervetråder er samkjørt.
2. En kropp...ikke fordi jeg ikke har en kropp som alt etter alt er ok, med tanke på alder og hva jeg har brukt den til, men en kropp som er smertefri...

Hva vil jeg så bruke denne nye kroppen og hjernen til?

Nå kommer vel listen som inneholder ønsker av det jeg vil gjennomføre:

1. Jeg vil trene. Helsestudio. Løfte vekter og bruke romaskinen, svømme, sykle...Gå fotturer i skog og mark uten å bli sengeliggende etterpå
2. Fisketurer
3. Danse...jeg ELSKER musikk og jeg ELSKER å danse!
4. Synge! 
5. Spille håndball...

Det er det fysiske!

6. Være sosial uten å bli sliten. jeg var i 50 årsdag nå i helgen...Jeg var sosial...og la meg klokken 23.30 ca og gikk glipp av hele festen egentlig. Jeg vil kunne være oppe til klokken 06.00 om morningen sammen med andre voksne på min alder.
7. Ikke bli fyllesyk- særlig når jeg ikke drikker selv...

Ser at det egentlig vil bli mange lister...som starter på 1...

1. Få bedre karakterer på skolen. Jeg er vant med 5'ere og 6'ere...plutselig har jeg 2'ere og 3'ere...og jeg skjønner ikke hvorfor eller hva som skjer...
2. Mer energi...Redbull gir ikke meg vinger...

Så...jeg ønsker å reise...jeg vil bo i syden et sted...i en liten villa, eller i en bungalow med påler ut i et varmt hav...

Men jeg vil ha en hjerne mer enn noe annet...jeg vil ha MEG tilbake...

Skjønner dere?? En bucket list er vanskelig...fordi jeg vet faktisk ikke egentlig hvilken ende jeg skal begynne i...

Så...hvordan? Babysteg har jeg ikke tid til...jeg er 39 år gammel...og føler at jeg ikke har utrettet noe for meg selv egentlig...Jeg har fulgt strømmen og hele tiden gjort det som forventes av meg...og for hva? For en kropp som ikke funker og et hode som har kortsluttet?

Vel..så galt er det neppe...jeg er ikke så negativ som jeg kanskje fremstår som...og jeg er ikke halvt til hundre enda i alder...men jeg lever neppe til jeg blir 100...det er derfor jeg føler at tiden min renner ut... Jeg kan jo ikke ha blitt satt på denne jord bare for dette liksom...så jeg skal ut i fra mine forutsetninger, begynne med dette som nummer 1:


 
LEVE! Jeg skal LEVE! Hver dag etter det kroppen min tillater meg. Hodet mitt skal LYTTE til kroppen min og jeg skal få dem til å kobles til hverandre igjen. En dag av gangen...Er ikke det en grei start?
Jeg skal ihvertfall prøve...
Hva gjør du for å bedre dine tanker og dine tunge og lette dager?

Aina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar