onsdag 4. desember 2013

En pille her...en pille der...hvorfor så mange??

"Hvorfor skal du spise alle de pillene der? Det er jo alt for mye...kutt ut de medisinene...medisiner er ikke bra...!!"

Jeg tenker slik: "En lege skriver da vel ikke ut medisiner jeg ikke burde ta...gjør h*n vel?"

Og så leser jeg den ene historien etter den andre om mennesker som feilmedisineres i alle bauger og ender...og så blir jeg i tvil...
Burde jeg stole blindt på at legene er overmenneskelige og aldri gjør feil?

Jeg bruker:
- Neurontin 300 mg x 3 daglig
- Cyclokapron 500 mg x 3 tre gang for dag ved behov
- Ibux 600 mg x1 tre ganger for dag
-Paracetamol 1 g x1 tre ganger for dag
-D ribol x3 2 ganger for dag
-Trio B x1 for dag
D-vitaminer ved behov, samme med jern...

Så...burde jeg spise alt dette? legene jeg har hatt og har foreskriver dette til meg. Jeg står fast på det meste.
Jeg har bivirkninger: Kraftige blødninger i munnen...ironisk når cycoklapron skal stanse blødninger, Jernsmak i munnen og munntørrhet...
Kvalme i ny og ne...

Er relativt sliten og matt hele tiden. Så jeg håper D-ribolen vil hjelpe å kvikke meg opp litt...Vil gjerne oppleve Roma fra andre steder enn hotellsengen:)

Dere skjønner...dette med å ta seg sammen...og ikke syte på Facebook...og ikke være meg selv fordi jeg har dette- dette inni kroppen min- som gjør at jeg går for 30 % maskin...Det er vanskelig! Jeg vet jeg tar litt av innimellom...Men dette er den beste beskrivelsen jeg kan gi deg:

"Se for deg at du fyller den ene skoen din med tegnestifter. Kle den på deg og gå med den hele tiden i 24 timer. Så, ta av deg skoen og få behandling, kanskje smertestillende,, en salve og en bandasje...de første dagene er kanskje et rent hellvette...Men du blir gradvis bedre og bedre hver eneste dag. Til slutt, hvir alt går uten komplikasjoner, voila- Du er frisk! Forestill deg å gå med den skoen med tegnestiftene i resten av ditt liv...eller kanskje omså med fem stifter i!"

Det er slik det er...Jeg er dritt lei! Jeg hadde bytta meg selv ut med en frisk person med 100% jobb TVERT!!! Jeg vil ikke dette...Jeg vil ikke ha alle de medisinene...og jeg vil ikke ha smertene!

Mitt juleønske nr 1 er: BLI FRISKERE!!!

Klem fra meg:)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar