tirsdag 3. september 2013

Trim for eldre...eller no' sånt...

Husker godt "Trim for eldre!" Hver morgen på NRK1... Minner meg om den røde plass og fellestrimmen som er obligatorisk, men dog, bedre og bedre dag for dag...Jeg trimmet med jeg...som barn...

Nå gjør jeg et nytt forsøk på en bedre livsstil...Sunnere kosthold...røykestopp-noe jeg IKKE har lyst til faktisk...Og trim...Jeg tvinger min fibrobefengte tilstandskropp ut å gå...5 kilometers tur...hver dag eller så ofte som jeg klarer det...Jeg håper på å klare 10 000 skritt en dag...har vært oppe i over 8000...men måtte gi meg...Så derfor, 5 kilometer så ofte jeg klarer...
Idag ble det 4,4 kilometer, men har på 4 dager gått 2,4 mil...synes jeg er flink...Men vet ikke hvor lenge dette varer...jeg har nemlig hverken viljestyrke eller kroppslig overbevisning til å klare dette over tid...

Fibromyalgi er vondt nemlig...Ikke alle som skjønner det...Noen mener nok jeg syter for mye...Men jeg mener at ALLE med FIBROMYALGI må lære seg å SYTE MER!!! Vi får ikke gjennomslag eller hjelp uten å syte...se bare etter at vi hengte oss på Dr.God og alle de andre Fibromyalgi-sidene på facebook...Svooosj...folk vet mer...folk leser mer...og folk bryr seg mer...Kanskje gåten blir løst??? 

Uansett, jeg lever i min evige fornektelse, føler meg 90, ser ut som 60,(innbilder meg det!) og veier 1000 kg...(Kroppen er blytung...veier 67kg, men er blyyyytung)

Og begynner på skole igjen nå på torsdag...Lillestrøm...klokka 09.00... Får ENDA ikke tak i saksbehandleren min på NAV...blir ENDA ignorert...Og vurderer ENDA sterkere å sette opp telt på parkeringa eller rett foran døra til NAV...han må jo forbi meg...hvis jeg husker hvordan han ser ut da...hm...

Nei, klørmegihue, velferdsNorge på sitt beste...ignorer brukere av systemet som gjør en egeninnsats for å komme seg UT av velferdssystemet...(Les; Gjør ALT selv, da saksbehandler ikke er hjelpsom i det hele tatt)
Det er vel slik de unngår at flere som trenger det blir ufør etc...ignorer, ignorer, ignoreeer:) (med min beste RIIICOLAAAA stemme)

Jeg skal ikke dvele eller gruble...men ringer han meg, blir jeg IKKE å snakke med innestemme ihvertfall:)


Ha ei god natt:)

Aina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar