tirsdag 15. april 2014

Heisann:)

Nå er det lenge siden jeg har blogget. Og det beklager jeg på det dypeste. Jeg har gjort mye i det siste og dermed har bloggingen blitt nedprioritert. Jeg har vært utplassert i praksis! Jeg utdanner meg til helsesekretær. Og har vært hjemme i Nord-Norge i praksis hos min gamle fastlege! Det har vært helt fantastisk. Jeg klarte å jobbe hver eneste dag. Men alt annet som et liv skal bestå av, ble skjøvet til sides grunnet et enormt behov for hvile og søvn. Jeg har nesten ikke vært sosial! 
Jeg har lagt på meg- til tross for lite mat i kroppen. Ikke det at jeg mangla mat, var vel heller matlysten som forsvant. Det ble med lunsj og middag. Innimellom kun lunsj! 
Jeg er sliten nå! Har kun lyst til å sove, sove og atter sove! Men klarer ikke det heller...og det månedtlige??? Ikke snakk!!! 
ALLE testene mine er normale! Alle blodprøvene er perfekte! Har litt for høyt nivå av ferritin og folat, men ellers er alt såre normalt! Hvorfor er kroppen min da så på villspor?? Nesten så jeg begynner å tro det selv- at det bare sitter i hodet!!! Men NEI!!! Jeg har nå det månedtlige for fjerde gang denne måneden...og før det- ikke siden november i fjor!
Hvordan kan hodet mitt styre det? For jeg kan love dere at jeg tenker at jeg IKKE vil ha henne på besøk i det hele tatt! Alle kvinner ønsker vel neppe å ha det månedtlige fire ganger i løpet av en måned og nødvendigheten med Tena Lady??

Jeg må nok i tenkeboksen ja. Hva skal jeg si til legen min?

Jeg er flink med vitaminer og med fiskeolje med ekstra tilsatt D-vitamin og A-vitamin. Vi kvinner, når vi begynner på de glade 40 årene, vi må være flinke å passe på å få i oss nok kalsium, nok vit D og nok B vitaminer. Så jeg spiser fiskeolje til tross for oppgulp og oljesmak- tar det på kvelden slik at jeg sover vekk verste fiskesmaken...og jeg tar Trio B- Bvitamin...kalsium har jeg ikke manko på...ikke vitamin A heller. Det er viktig å passe på! Ta EU kontroll på kroppen minst en gang i året!
Og ta celleforandringsprøver! Jeg skal å ta det nå! Forrige ble kontaminert grunnet blødninger! Så da må jeg på nytt! 

Jeg er i tidlig overgangsalder, selv om det ikke vises på blodprøvene. Alle symptomene er der. Og de er fysiske, ikke psykiske! Men det er ikke enkelt å tro på det selv engang!

Jeg tar to skritt frem og tre til siden og fem tilbake! Så, nå må jeg bare finne veien fremover igjen! Med omlegging av kostholdet! Skal be legen om hjelp til slanking! Ernæringshjelp og grønn resept på trening! For jeg har ikke råd til å betale 4-500 kr i mnd på et helsestudio og jeg klarer ikke gå turer pga hoftene! Jeg vil ikke bli 80 kilo!!!!!!!!

Sånn! Litt om hva jeg driver med for tiden! Jeg forsøker å leve! 
Jeg er helt utslitt...men tar på meg smiledrakten og forsøker å ikke vise det! Alle har gode råd å gi meg. Og jeg må bite meg i leppa for å ikke hyle og klikke! Og jeg må ta meg selv i nakken for å ikke vike fra kursen min og slutte å tvile på meg selv Jeg VET at det ikke er i hodet mitt! Og folk skal IKKE få komme inn i hodet mitt og innbilde meg at det er der alt sitter! Da er alt jeg kjemper for hver eneste dag, forgjeves! 

Håper alle skal gjøre kjekke ting i påsken:)

Jeg skal spise, sove, kose meg og lade opp til skriftlig eksamen 22 mai og praktisk eksamen 12 juni. Jeg skal også møte på skolen noen dager før for å bli kjent med lab'en på skolen:)

Ha en strååålende påske, alle mine venner:)

Og alle jeg ikke kjenner også!! ;)

Klem fra meg

A

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar