mandag 21. april 2014

Sommer i April...påske...godt vær...tunge tanker...

..."Som vi nyter påskeferien!"
Alle gjør noe. Alle siter ute i solen...alle har tidenes beste påskeferie...og jeg? Jeg tilbringer masse tid inne...i senga...sliten, trøtt, uopplagt. Mine beste timer på dagen har endret seg. Jeg er oppe før syv hver morgen....nesten...er alltid noen unntak...
Jeg kjenner det har begynt å toppe seg litt. Mennesker- jeg er ikke tålmodig med mennesker. Jeg trives ikke hvis det blir for mye folk rundt meg. Jeg er usosial, innesluttet...sinna!
Jeg tolererer ikke mer tull. Kan det ha noe med overgangsalder å gjøre, eller er jeg bare rett og slett møkk lei folk?

Jeg tok absolutt alt av tester mens jeg var i praksis. Jeg ser et slags mønster i det, og jeg forstår sånn høvelig hva det betyr:
Granulocytter og hvite leucocytter er for høye...og røde blodlegemer er for høye...TRC er for høyt...Så er det å finne en forklaring på dette. Hva betyr det og hvorfor er det slik?
TRC= Trombocytter. Jeg mistenker selv at jeg har noe som kan kalles Sekundær trombocytose – ofte kalt reaktiv – er et resultat av annen sykdom som fører til økt antall blodplater. Inflammasjon, vevsskade (operasjoner, skader), vaskulitt eller andre faktorer frisetter interleukiner (en type signalstoffer) som stimulerer til økt blodplateproduksjon. Når disse faktorene forsvinner, vil blodplatetallet etterhvert normaliseres.
Ved en grunnlidelse som gir sekundær trombocytose, kan trombocytter iblant brukes i monitorering av sykdomslidelse. Ved revmatoid artritt vil trombocytose indikere en høy sykdomsaktivitet.
Grunnen til at jeg mistenker dette, er fordi jeg sammenlikner prøver fra 2009 pluss 2013 og nå disse nye prøvene.

Jeg har forhøyet Hvite leucocytter- altså hvite blodlegemer. Dette kan indikere immunsykdom- reaksjon på medisiner etc. Disse har også vært for høyt i flere år.

De røde blodlegemene er også forhøyet i tillegg til noe som kalles granulocytter. Jeg kan forsøke å "kurere" meg selv ved å øke væskeinntaket, drikke mer vann etc, men jeg drikker inntil 2 liter for dag- inkludert brus, te, vann, kaffe etc.  

Jeg skal iallefall bestille meg en time hos legen. For jeg liker ikke at disse er forhøyet. Man kan være sin egen lege i mange tilfeller, men denne gangen skal jeg mase vettet av legen min. Jeg sliter med blødninger igjen og er utmattet, grinete og møkk lei!

Hvorfor skal jeg tenke: "Jeg er ikke syk nok til å kreve hjelp!"
???

For jeg tenker slik! Jeg ser mennesker ha klippekort hos legen. Jeg får kommentarer på at jeg "stapper i meg for mye medisiner!" Og jeg har konstant dårlig samvittighet for at kroppen min er tjukk og pløsete. Jeg er ikke meg selv! Jeg har det ikke så greit, hverken inni meg eller utenpå! 

Tar på meg smiledrakten!

Vaske hus...rydde...tvinge meg til å ignorere smerter...når alt jeg ønsker er å ligge i fosterstilling å gråte!
Leukemi...jotakk...det hadde vel blitt det neste...siden ordet er en rød tråd gjennom mine forhøyede verdier i blodet...
Bestille time hos lege og IKKE være min egen lege ja...god idè!

Ellers...Påske...siste dagen...skole i morgen...
Alle har solet seg...jeg er likbleik...

Jeg vil være ute jeg også!

Så i dag skal jeg TVINGE meg ut!

Ha en fin dag...

Aina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar