onsdag 11. juni 2014

Sommer, sommer, sommer!

Jeg er ikke helt der...i modus...for at skolegangen min skal være ferdig...jeg vil studere mer...hadde jeg kunnet, hadde jeg vært evig student...for det er så mye å lære enda. Men iallefall, studietiden min nærmer seg ferdig...og på tre år ca har jeg tatt generell studiekompetanse OG helsesekretærstudiet.
La meg fortelle dere om helsesekretærer.
Dere tenker kanskje: "Åh, det er jo bare hu dama som tar telefonen det!" Eller "Hu som sitter i skranken!"

Det er UTROLIG omfattende å være helsesekretær! Og studiet er faktisk ikke så lett som folk kanskje tror!

Du er poteten og limet på et legekontor! Du er den som møter pasienten først og skal kjapt vurdere enhver situasjon! Du er den som blir ropt til hvis pasienten er sinna, du er den som trøster...og som må ta blodprøver på mennesker som er redde for både leger og nåler!

I tillegg skal du ha en viss kontroll på både administrative oppgaver, holde orden på kontor og venterom...og i tillegg huske ALLE viktige prosedyrer og i tillegg assistere legen i småkirurgi!

Og krediten for alt arbeidet er det ikke alltid helsesekretæren som får, men legen...

Jeg har en helt ny respekt for dette yrket...og synes lønna helsesekretærer får- er noe i det laveste laget- med tanke på at jobben de gjør er stor og faktisk betydningsfull!

Når det er sagt- Jeg har opplevd mye i det siste som tærer på meg som menneske. Jeg har blitt mer innesluttet og trives best i mitt eget selskap...det blir visstnok slik når sykdommen eskalerer og går videre i feil retning...

Jeg er sliten, utbrent om du vil, hormonell og humørsyk- rett og slett mer eller mindre drittlei mennesker og sinna...

Jeg er så lei av at folk ikke gidder å forstå!

Bare fordi jeg er svakere- trenger ikke det bety at JEG skal tråkkes på! Skulle ønske folk kunne finne en annen hakkekylling og skylde på! Jeg er ikke roten til alt vondt! Jeg holder meg for meg selv! 
Jeg skyver folk unna, og jeg ser at noen blir skuffet! 
Jeg VET at noen er skuffet! 

Men jeg makter ikke ha venner mer!
Nettvenner er tryggere og lettere, for når jeg ikke orker folk-slår jeg av pc'n!

Jeg er brutalt ærlig!

Jeg isolerer meg på soverommet fordi jeg ikke orker selskap av mine egne i familien min engang...det er utmattende!
Jeg har så mye som foregår i hodet mitt at jeg sliter med å finne plass! Og jeg får kjeft! Det blir ikke satt pris på kan dere tro!

Jeg klarer å forstå hvorfor! Men jeg snur litt på flisa...Hvorfor skal JEG ta hensyn til hva DERE vil, når JEG ikke blir tatt hensyn til selv?

Jeg har gode dager hvor jeg er mer oppegående og sosial...og så har jeg maaange dårlige dager!!!

Jeg skal opereres i august/september! Skulle egentlig opereres fredag 13 juni...men sa den datoen fra meg!
Skal ut på en miniferie! ColorLine og Kiel/Hamburg!
Jeg må ha meg en ferie! 

Og så er det syden 26 juni! Kos i Hellas...sol, bade(hvis jeg kan da) og trene litt-hvis jeg klarer...mat, sightseeing og slappe av...oppleve litt! 

I morgen har jeg min siste eksamen-så fremst jeg ikke stryker!

Wish me luck!!

Etterhvert skal jeg prøve å blogge mer! Kan fortelle litt mer om operasjonen jeg skal ta!

Ha en fin dag dere:)

Aina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar