mandag 2. juni 2014

Herlige, herlige sommer!

Det er sommer og sol, graderstokken er på konstant over 30 i solveggen og jeg? Jeg sitter inne i senga og nyter det i fulle drag:) Jeg har mine 10-20 minutter ute hver dag i solvarmen, så jeg får de sårt tiltrengte D-vitaminene. Mellom klokken 10 og 15 hver dag når det er sol trenger vi ca 10-15 minutter. Mer enn det, er faktisk overdreven soling:) hehe. 
Kroppen krangler litt, den gjør det, det skal jeg innrømme, men den intense tannverken i alle ledd og i skjelettet, den er en svak murring nå og på langt nær så ille som når været slår om eller det er kuldegrader. Så for meg personlig, er det bare deilig nå. Utmattelsen derimot, den får jeg ikke gjort så mye med. Er konstant slapp og sliten og trøtt. 

Medisindosetten min er som et fargekart. Jeg har nå Omega 3, Magnesium, Vanndrivende, neurontin, allergimedisin og circadin-melatonin. Hver eneste dag er det å huske på disse forbanna pillene. Vitamintilskuddene er helt ok, de kan jeg knaske som sukkertøy...men jeg HATER faktisk å være avhengig av å måtte ta smertestillende for å klare å stå opp hver dag. Jeg våkner ca halv syv om morgenen. Jeg er ikke ute av senga før ca halv ni. Da er jeg som regel så tissetrengt at jeg enten må komme meg på do eller tisse i senga...Tisser jeg i senga blir det ikke særlig hyggelig...Så jeg har ikke mye valg da:)

12 juni har jeg eksamen! Min siste eksamen! Kanskje! Hvis jeg ikke stryker! Jeg skal ha praktisk eksamen! Og består jeg, har jeg nok en autorisasjon å skilte med. Jeg er autorisert hjelpepleier! Nå blir jeg i tillegg autorisert helsesekretær! Det vil da si at jeg kan gjøre både kontorarbeide og lab-arbeide på f.eks et sykehus eller et laboratorium eller et legekontor.
Men først skal jeg på et 6 ukers opphold på et kurbad. Så skal jeg opereres i underlivet- pga 7 stk cyster og muskelknuter som IKKE skal være der. Disse skal også til biopsi!

Så...Ferieplaner...Jeg skal til Kiel og Hamburg dagen etter jeg er ferdig med eksamen. Og så skal jeg til Kos i Hellas sammen med mamma, søster mi, Frida og Natalie:) Når jeg kommer hjem, skal Felix til faren sin en tur. Når han kommer hjem derfra, har han forhåpentligvis et pass med seg, slik at han kan få reise litt hit og dit han også etterhvert...Paris står SÅ høyt på min ønskeliste. Kanskje EuroDisney ei helg til høsten?? Hm...Får se. For første gang i mitt snart 40 år gamle liv, skal JEG ut å reise! Jeg har vært en gang i London og en gang i Roma. Ellers har det kun vært skandinavia! Jeg håper på å få reist masse mer! Så, både fibro og ME må ta seg en bolle! For jeg skal ikke bli lenket fast i noen seng, selv om dagene mine blir tilbragt mesteparten av tiden på soverommet. Jeg elsker å ligge her! Det er avslappende og fredelig! Selv om både mann og barn blir frustrerte over meg...

Prøv å forstå! Jeg må innhente krefter!
Hele tiden!
Hver dag!
Alt er som et maraton!
Husvask, være ute, være sosial...alt er så utmattende at jeg vet ikke hvilken vei jeg skal snu meg! Så...hold ut med meg! Jeg prøver!

Håper dere har det fint ellers:) 

Blir nok ikke så mye blogging i sommermånedene. Jeg prøver nemlig å leve litt utenfor boksen min!

Ja, og så har jeg fått meg et stort Akvarium med Malawi-ciclider i:) Søte små beist:) hehe...Kos å holde på med:) 

"Jeg skulle ønske JEG fikk tilrettelagt og hjelp på skolen slik som du får!"
Vi som har en kronisk lidelse, vi ønsker IKKE at du skal få det! Vi ønsker at alle skal få slippe å måtte søke om å få utsettelser, forlenget tid og tilrettelegging, vi ønsker at dere skal være FRISKE!!! 

Ha en strååålende dag videre!

Aina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar