fredag 9. mai 2014

Symptomjakt! Sunt eller dårlig idè? Jeg trenger DERES historier!!!

I forsknings øyemed er jeg på symptomjakt. Sammenligning av symptomer. jeg vil fortelle dere litt om hvilke symptomer jeg har, hvem som er mest fremtredende og hvem som plager meg mest.

Eksem i hodebunn rundt hårfestelinjen.
Utslett hals, nakke, brystkasse og øverste del av rygg- minner om en form for eksem- ser også ut som skarlagensfeber...
Smerter i alle de store leddene, muskler i nakke og skuldre
Isende/brennende følelse i huden på utsiden av begge hoftene
Maur i beina
Jernsmak i munnen
Blødninger i munnen
Løs jeksel (har meget god munnhygiene, kan være pga medisiner!)
Blødninger uregelmessig, kan gå 3 mnd mellom hver mens og for så å blø i to-tre mnd i strekk- MASSIVE blødninger!!!
Hårtap
Vektøkning samtidig som NULL matlyst
Utmattelse, konstant trøtt men vanskelig for å sove
Hukommelsessvikt

Og det nyeste- svimmel, uvel
Fingre som ikke "virker"- mister ting, nummen, hoven, og klarer ikke åpne lokk etc. NULL finmotorikk, mister jeg ei nål på gulvet, får den ikke opp igjen uten en magnet...Klarer ikke skille pekefingre og langfingre og de to følger etter tommelen. Usigelig verk i begge hendene

Overproduksjon av spytt i det ene øyeblikket for så å være så tørr som Sahara i munnen i det neste

Jeg forsker jo selv på Fibromyalgi med meg selv som forsøkskanin.
Jeg presser meg selv til det maksimale på alle punkt hele veien for å finne ut av hva jeg tåler og ikke tåler...
jeg har "venner" som bak min rygg rister på hodet og kaller meg hypokonder---og tror at jeg ikke vet om det---
Jeg har venner som tror det er psykisk, at alt sitter i hodet på meg...
Jeg har sluttet å prøve å overbevise folk...nå forsker jeg!

Jeg ba dere om historiene deres for en tid tilbake. Om livet og hverdagen, om symptomer og plager. Jeg har ikke glemt det skjønner dere. Jeg holder enda på med oppsamling av informasjon.
Trine Dokkesveen har skrevet en bok som jeg skal kjøpe tenker jeg, som heter

 https://www.facebook.com/pages/Kroppsmysteriet-N%C3%A5r-viljen-vil-men-kroppen-nekter/352213091584216

Jeg samler DERES historier av en enkel grunn. Jeg skal lage et kompendium til helsedirektoratet og helseministeren, og har et stille håp om at når prosjektet mitt er ferdig, vil dette kunne brukes for kommuneleger osv i tillegg. 
Det skal omhandle våre ærlige historier, symptomer og plager i absolutt sin helhet. Det er fordi jeg synes at som f.eks i mine lærebøker i skolen, er det et avsnitt på en halv side om fibromyalgi...og det er pokker meg for dårlig...

Man trenger ikke være rakettforsker eller lege for å kunne skrive om kroppen vår og hva som er reelt! 

Så, flere historier mottas med takk! Dere forblir anonyme hvis dere ønsker det. Kun kjønn og alder vil bli skrevet ned. Menn oppfordres særlig til å sende meg historiene sine, for det er så mange menn som ikke tør si noe. Alt behandles med 100% diskresjon! 
Jeg ønsker rett og slett å vite når dere ble syke, hva som utløste det hvis dere vet noe om det, om symptomer og plager og hva det gjør med livene deres. For det er ikke greit å ha en sykdom som tilsynelatende er usynlig. For den vises ikke på alle oss. Jeg har til og med navnet klart...har fått mange fine og triste historier.
Jeg vil også vite litt om drømmene deres, hva dere skulle gjort hvis dere kunne blitt 100% friske for en dag eller en uke...aller helst for hele livet! 

Spre videre:
ainayks@gmail.com
ainayp@gmail.com

Tusen takk gjengen:)
Aina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar