mandag 24. oktober 2016

Hudens kvaler...og hår!


Jeg sliter med kviselignende "byller" og kløende utslett på halsen og spesielt på halsen under ørene. I tillegg er jeg så tørr i huden i ansiktet at jeg av og til slår sprekker. Jeg har lenge lurt på om dette kan ha en forbindelse med fibroen...at det er hormonelt på et vis...Så jeg har prøvd utallige produkter, men ingenting ser ut til og virke, så nå har jeg bestilt en engangsforsendelse av et naturprodukt, enda noe og sette på lista over utallige utprøvde...

Jeg har prøvd:
Clearasil
Acnisyl
Doxycyline
Vichy
Dermalogica
Proactiv
Excuviance

Og produkter fra Yves Rochèr pluss andre nettbaserte hudpleieprodukt- selgere...

Ingenting fjerner problemet...Og jeg har VIRKELIG vært iherdig! Morgen, kveld, midt på dagen, smører, renser og vasker...
Og så har jeg prøvd det motsatte, ikke vaske for mye, ikke bruke kremer med ditt og datt av innhold, spise riktig, unngå sukker, unngå ditt og unngå datt...ikke røyker jeg heller og sminke bruker jeg MAX 3 ganger iløpet av en måned...

Derfor tenker jeg at det er et hormonelt problem...Og skal nå teste ut preparat nr 2 av overdisk salgbare preparater...

Remifemin heter det,
Tørket ekstrakt av klaseormedrue...!!??
Det er en plantebasert pille som er mot overgangsplager og hetetokter. Og gudene skal vite at jeg er min egen varmovn og jeg svetter enormt på halsen av alle ting...

Og håret!!?? Det har endret seg så mye i det siste at jeg undres på om det er alderdom(?), fibroplager som endrer seg eller hva det enn måtte være...Det er som gress!!!
Og jeg vasker og kurer og passer på. Det er tørt og jævlig den ene dagen og eksemen blomstrer så mye at ørene sprekker, for så at håret er så fett og jævlig at jeg kunne smurt i gang et kjede på en sykkel...Lekkert ikke sant??

Jeg tar gjerne imot gode råd! For legene jeg har bedt om hjelp hittil, har ikke funnet noen løsning...Hverken på eksem og hårproblemer eller kvisene/byllene jeg får på halsen! Og de er vonde som pokker, de kvisene...Absesser til tider faktisk, for de er digre!
Og jeg klarer ikke la de være i fred for jeg har fobi mot modne byller på halsen...Så jeg stikker hull med desinfiserte nåler, bruker Q-tips og klemme med og renser med saltvann! 

HJELP!!!

Med hilsen 

Aina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar