mandag 31. oktober 2016

Registrering på blogglisten.no

Dette er jo i grunn en litt annerledes blogg...ikke rosa på noen som helst måte, kanskje mer dyster rød enn rosa...Jeg blogger om helse, om det og ha fibromyalgi...og jeg har jo fått endel lesere de siste par årene. Har aldri tenkt over at man kan registrere seg på en bloggliste og helt ærlig så blir jeg nok aldri og trende i toppen sammen med Sophie Elise og Pilotfrue etc, for de skriver jo om litt mer down to earth temaer som opptar unge, nemlig klær og sminke, operasjoner og andre dype emner...Jeg skriver om mitt liv med en kronisk sykdom...noe som er rimelig ensporet og kjedelig...Men, jeg ligger øverst på google når du søker etter norske blogger om fibromyalgi...det betyr jo litt...Det betyr at folk faktisk leser det jeg skriver...og jeg føler at jeg kanskje hjelper noen med innleggene mine, selv om mange er bare "wild rantings" over hvor forbanna irriterende det er og faktisk ha fibro...Som i dag...Høstvær...jeg elsker høsten pga alle fargene...men pga sykdom, er de eneste fargene jeg har fått sett, de jeg ser ut stuevinduet fra sofaen...tannverk i alle musklene, migreneanfall...men jeg lever...og jeg er takknemlig for at jeg lever...Det er noe med at den svakheten du føler i dag er styrken som fikk deg videre til i morgen...og de siste ukene har vært en prøvelse...1 oktober var starten på en absolutt drittmåned...Da omkom en god venn i en mc ulykke...og så satte humanetisk forbund en stopper for en verdig avskjed...men vi fikk vist dem- hva vennen vår betydde for oss...og så skjedde det aller verste for min del...venninnen min gikk bort bare noen få dager før minnestunden til den andre vennen vår...31 år gammel...og dette kjenner jeg så utrolig godt i kroppen...jeg har så lite gnist...lite overskudd...vil ikke stå opp...vil ikke ut og møte verden...
Alle følelsene, alle fysiske og psykiske følelser slåss om plass...og jeg vil bare sitte på utsiden og se inn, ikke delta...
Men fibroen min vil det annerledes, så her skal vi kjenne på alt på en gang...Så derfor melder jeg meg litt ut av samfunnet...Og leser om hva som skjer i den virkelige verden...og ser tv-serier...tror jeg har pløyd gjennom alt som er på Netflix, HBO Nordic og Viaplay...
Takk og lov for tv, sier jeg bare...Og Spotify...Jeg har hørt Sias nye plate på alle mulige måter og jeg elsker den! This is Acting...Ja, jeg vet hva det vil si...
Kle på seg fine klær, ordne håret...sminke på seg et friskt ansikt...og smile...Det klarer jeg i noen timer i slengen...Og så er det hjem, finne pysjen, ikke engang orke vaske av sminken...sitter nå, 2 dager senere med samme sveisen(nesten) og gammel sminke...håper det ordner seg av seg selv...
Så, jeg registrerer meg på blogglisten i dag...regner ikke med jeg kommer særlig høyt opp...men gøy likevel, sikkert...

Ha en strålende høstdag...
Siste dagen i oktober...og november står for døren...

A.

32028C1B-34D5-495A-9666C990827089EE-846128F8-4ED0-490D-BDBEDAFEAA269F5F

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar