fredag 13. juli 2018

Get Gutsy og hva det betyr for meg

Dette er også én av grunnene til at jeg liker Get gutsy programmet...dvs beskjeden i slutten av bloggposten min i dag...står riktignok på engelsk, men beskjeden er SÅ sann...

...vi ser oss i speilet og tenker tilbake på da vi selv var tynnere, yngre, ser på andre kvinner og skulle ønske...istedet for å ser vår egen fremgang, ser vi på alle andre og sammenligner oss selv og føler mer negativitet mot oss selv enn vi burde...jeg er fremdeles 81,6 kg i dag som i går...jeg har ikke gått opp...de oppfordrer oss til å veie oss hver dag for å se hvordan kroppen vår forandrer seg fra dag til dag selv om vi spiser jevnt det samme. Det er ikke for at vi skal få hetta om vi går opp ett døgn, men for at vi skal forstå at kroppen vår er så mye mer enn bare ei vektskål...vi er muskler og fett, vann og hormoner og alt forandrer seg fra dag til dag...vi skal fokusere på hvordan vi føler oss innvendig og ikke hvordan vi ser ut utvendig...ingen dag er seg selv lik...jeg kjenner at kroppen kvitter seg med sukker...jeg har slike abstinenser dere vil ikke tro det...verk, vondt og kvalme...istedet for at dette er negativt, ser jeg det positive, jeg gjør noe riktig!

Jeg har lært og lage "snæks" av grønnkål og zucchini og jeg har laget mine egne frukt-iser fra bunn av uten tilsatt sukker...jeg moser jordbær og blander dem med usøtet mandelmelk og har dem i isformer i fryseren og tro meg, det er nydelig godt som mellommåltid på disse varme dagene. I går skippet jeg middagen pga jeg spiste zucchini og "grønnkålsnæks" pluss en slik is og jeg var stappmett...jeg er ennå mett, men skal snart stå opp og spise litt frokost...i dag blir frokosten en halv avokado og ett bløtkokt egg på en skive frøknekkebrød fra Berit et eller annet...Nordstrand tror jeg hun heter...hun lager gluten og melkefrie produkter, mye vegansk mat, men jeg digger smaken så derfor spiser jeg dem💖💪og Rema 1000 har disse matvarene fra henne...

Når denne måneden er over-ca 4 august- da skal jeg starte med pilates og yoga 2 dager i uka...tirsdag og torsdag...helt i mitt eget tempo, moderate bevegelser...går det bra i 1 mnd, skal jeg øke med 1 dag, men da legge inn zumba...så da vil det bli pilates tirs og tors, og zumba onsdager...og fremdeles i rolig tempo...ikke noe trening mandager eller i helgene...og ikke engang se på det som trening, bare rolige bevegelser...fordi får jeg mer vondt, vet jeg at jeg ramler av programmet...trinn 2 er mer grønnsaker og litt bevegelse...jeg ser allerede fram til det...

Ha en strålende dag...og bildet jeg deler pluss teksten er fra Get Gutsy i Australia, ei av damene som coacher en hel haug av oss, til og med meg- selv om jeg hører til i en annen gruppe:

"This picture is a group of ladies who all weigh 70kg!

It just goes to show how everyone's bodies are so different and how everyone holds there weight differently.

Please DON’T compare yourself to others... compare yourself to YOU

Don’t get too stressed about the number showing on your scales. Take more note of the differences you feel within your mind and wellbeing and how your body might be changing shape!"
Quote: Jody Wood, Australia, Get gutsy coach...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar