mandag 9. juli 2018

Ingen flere unnskyldninger

Nå er jeg i gang. Har ikke blogget på en stund, har ligget brakk og ikke hatt så mye nytt og si, men nå er jeg i gang med et prosjekt som for meg er uhyre spennende...og det har kostet litt penger, noe jeg i bunn og grunn ikke har tonnevis av, men hva er viktigst for meg? Junkfood som er billig og dårlig helse, eller en investering i fremtiden med en kropp som ser bra og føles bra ut, bedre styrket til å takle utfordringene Fibromyalgi gir meg? Jeg betaler ekstra for det siste, det gjør jeg.

Jeg har kommet inn i et sted hvor jeg misliker meg selv...et sted hvor jeg ser på neg selv i speilet og ikke kjenner meg igjen i hvordan jeg føler meg på innsiden. Jeg startet med en vekt på 87 kilo...jeg har nesten lagt på meg alle de 19 kiloene jeg tok av meg i fjor og jeg vet ikke helt hvorfor. Medisiner, sitte mye alene, ikke sosial, orker ingenting...

Sykdommen har kanskje 70 % av skylden, men 30 % er all me!

Så oppdaget jeg at ei søster fra min eksterne familie i Australia begynte skrive mye om og finne guts, "get gutsy with..." og jeg ble nysgjerrig...jeg så kvinner og menn takke henne, skrive til henne om gutsy og så bilder...før og etter bilder...og jeg spurte til slutt om hun kunne forklare meg hva dette "get gutsy"- som hun snakket om vae...og jeg fikk ikke milelang info med masse tekniske ord og uttrykk, nei, hun forklarte at dette var en livsstil og ikke en quick-fix kur og at hun har holdt på en stund...og så ordnet hun en konto til meg, la inn alt av produkter jeg trengte, slik at slt jeg behøvde gjøre, var å logge meg inn herfra, betale og vente... 1500 kroner ca har jeg betalt for selve produktene, som er en eske med flere forskjellige typer kosttilskudd...608 kroner kom i tillegg i frakt...

Jeg leter nå etter tilsvarende produkter her i Norge og Sverige, for det burde gå an å få tak i uten og fortolles ihjel...

Og i dag er første dagen på programmet...og jeg har spist frokost og mellommåltid og sliter med og få ordnet meg lunsj, fordi jeg ikke er sulten...og pga værendringer krangler kroppen og jeg har så vondt at jeg vil bare grine...i dag tidlig bokstavelig krøp jeg ut av senga...

Vel, jeg startet den 1 juli med en vekt på 87 kilo...heg gikk inn i gruppa hennes på facebook, leste meg opp på mat fra ja-lista og begynte prøve ut matoppskriftene...og på 1 uke med kun maten derfra, selv om jeg har spist nei-mat som is og sjokolade, drikket cola osv, gikk jeg ned fra 87 kilo til 82 kilo...på 7 dager!!! Så oppstartsvekta mi i dag på produktene, er 82 kilo...

Jeg skal nå mitt mål i januar 2020... 55 kilo... wish me luck..

Første måneden er detox og avvenning fra sukker...måned 2 skal jeg inkludere litt pilates...

Jeg skal ned minst 10 kilo før slutten av september...det er mål nr 1 på kort sikt...

Jeg er engasjert denne gangen...har null fristelser i hus, alt er borte...kun sunn mat og drikke her i gården...

Denne gangen skal jeg få det til, selv om kroppen krangler...målet helt til slutt er en belønning jeg skal gi meg selv, men det er hemmelig...jeg blir og blogge litt oppskrifter osv i den nærmeste tiden i håp om at kanskje flere ønsker og prøve og legge om livsstilen litt...

Klem fra Aina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar