torsdag 19. juli 2018

Stå opp, god morgen, på tide med frokost!!!

God Morgen, verden!
Har ikke opplevd en slik sommer som dette før...er helt utrolig-hvem trenger vel syden?
Det er klamt, varmt, lummert, tørt, sol, overskyet...men varmen er stabil!

Jeg er 1 uke og 3 dager inn i Get gutsy- programmet og jeg merker forskjell allerede.

Første dagene sov jeg mye, men fikk likevel i meg 3 + 2 måltider og masse vann,...
I følge Gutsy- skal jeg drikke 3 liter vann for dag, noe som normalt ville vært minst 1 liter for mye her i Norge, for vi har ikke den typen varme her som i Australia...vel, normalt har vi ikke det, men denne sommeren passer det seg nok. Jeg har ikke klart målet med 3 liter vann ennå, men jeg gjør mitt beste og jeg er sjelden tørst.

I dag blir en utfordring, for jeg skal besøke svigerfamilie...og der vanker det sikkert både mat og drikke...og jeg spiser ikke sauser, ikke potet eller rotgrønnsaker, drikker ikke brus eller lettbrus, eller te med sukker, og ikke is, kaker eller dessert...så jeg skal ta med meg frukt i en pose og spise det tenker jeg...jeg samler mellommåltidene mine som en dessert eller noe...

Og jeg må veie opp ca 120-150 gram av kjøtt/fisk med øynene...

I går sklei dietten litt ut fordi jeg spiste 1 vaniljeis og ett halvt eple mer enn jeg burde, men det gikk bra...har ikke ødelagt progressjonen...jeg har gått ned 500 gram ca på 1 døgn og det er det største døgntapet jeg har hatt siden jeg startet. Søndag er veie og måle-dag og jeg er så spent. Jeg blir ikke lei meg om jeg har stagnert eller om jeg har gått litt opp igjen, for med tanke på forandringene i kroppen, varme, vannmengde og hormoner så er man litt jo-jo!

Fibromyalgien min...som nevnt sov jeg mye i forrige uke. Denne uka er jeg mindre trøtt, mindre stiv i leddene og har forskjøvet medisininntaket pga jeg ikke trenger den før jeg må ut av senga. Jeg er ikke smertefri, ligger stabilt på 7'eren på skalaen, men smertene er annerledes. Huden virker klarere og jeg klør ikke like mye.

Vi har barnebarn på besøk og man kan si at energinivået hans er endel høyere enn mitt, men idag stod jeg opp før han😁

Jeg får gå og forberede frokosten min...og barnebarnets...og gubben-som har blitt enig med meg om at han kan spise samme maten som meg når han er hjemme...

Ha en nydelig torsdag dere;-)

Klem fra A.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar