onsdag 10. september 2014

Oh the joy!

Teflonhjerne er et kjent begrep vi med fibromyalgi bruker. Og GJETT om jeg har det i dag! Fibrotåke er et annet begrep. Jeg skrev i forrige innlegg at jeg skulle til sosionom i morgen. Jeg skulle dit i dag...klokka 13.00...godt hun ringte meg da...og godt hun bare er 15 meter fra rommet mitt;-) og jeg fant jaggu et avspenningsrom OG en kaffemaskin der...hmm...

Jeg vil fortelle litt om møtet jeg hadde med husets sosionom. Hun fungerer som en slags psykolog tenker jeg. Og hun sier de riktige tingene- ikke det du vil høre, men det du BØR høre!
Og i mitt hode er det nokså riktig, for da får jeg tillit til personen.

Vi snakket om mål. Og mitt mål er ikke å bli frisk eller bedre- mitt mål er å ikke bli verre! Og det virker logisk på meg...og jeg skal gjøre-ikke mitt beste- men akkurat det kroppen min sier jeg skal...og skal noen sparkes bak-så er det pådriverstemmen inni meg som stresser meg opp...og den flinke piken skal stå i skammekroken...

Lettere sagt enn gjort- "men kjære deg,du har jo vært her kun en uke! Jobb med tålmodigheten din du!"

Haha...tålmodighet når det kommer til meg selv?? Er det noe som heter det?

Jaja...har ennå ikke hatt den store åpenbaringen...men først og fremst...jeg skal spise og sove...hvile...trene når jeg kjenner jeg klarer det...hvile igjen uten dårlig samvittighet...ikke knekke sammen...

Trene sakte...men sikkert...og ikke presse meg selv...trene tålmodighet...trene på å få hodet til å ta roe ned-medisinen sin og la kroppen bestemme!

Stoppe opp og lukte på rosene...

Male og lese...høre musikk...se film... i dag har jeg fri...og hver onsdag skal jeg tvinge meg til å ha fri...fri fra mann og unger...fri fra trening og fri fra verden...hver onsdag blir min dag! Og det er en rutine jeg skal prøve å få til. Dra på kino alene...gå en tur som er i et rolig tempo og ikke trenemodus...sove...se verden fra en annen vinkel...

Kanskje jeg klarer å finne meg selv...? Og finne ut hvor jeg mista meg selv..?

Og på sikt skal jeg skrive ferdig boken om Shuggebushene;-)

Mål...mål...mål...

Kjenn på pusten din...føler DU at DU lever?

A.

Bildet jeg maler på for tiden;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar