fredag 19. september 2014

Strekk ut en hånd...gi en tanke...noe...bare et øyeblikk..


Dette frustrerer meg! Du skal ikke bli syk i verden i dag! Fordi friske mennesker i embeds arbeid har ikke lov å behandle deg med verdighet! Syke skal vite om alle disse lover og paragrafer og rettigheter og hva de kan og ikke kan og hvor og hvem i alle retninger! 
Menneskeheten har tegnet opp et så perfekt system at det spriker i alle retninger og man må nesten begynne å utdanne barna sine i fra de er 3 år gamle om helserettigheter i tilfelle de blir syke, slik at mennesker som burde være her på planeten jorda for å hjelpe andre mennesker i en slitsom og dårlig situasjon med å få en lettere å bedre hverdag- ikke kan lure en ut i stry for å hale ut behandlingstider i tid og utide slik at man ikke får penger til medisiner eller behandlinger man har krav på. 
Man skulle tro de betalte av egen lomme! 
mener det seriøst- det er ikke mulig å bli syk hvis du ikke har ei feit lommebok, en dritbra advokat og et hode som er meget godt påskrudd! 
Jeg snakker ikke på vegne av meg selv, fordi jeg har det i grunn ganske bra! Jeg klager ikke- men jeg ser så mye urett blant unge flotte kvinner og menn som kunne vært en flott ressurs, et nyttig menneske i sin egen hverdag, men som lenkes til senger rundt om i landet og blir møtt med kynisme, dører som slamres igjen og en klapp på kinnet og kommentarer som: 
"Vi tar det senere, for jeg har det litt travelt akkurat nå!" Og tankene mine går til alle de som IKKE kan snakke for seg selv!! Som ligger de, tause! Som IKKE kan fortelle oss hva de blir utsatt for hver dag...eller IKKE blir utsatt for...sukk...jeg kjenner hjertet mitt brister mer og mer...mer og mer...Men...

Jeg bærer ditt hjerte i mitt hjerte...jeg skal prøve å bære det med meg så lenge jeg kan...og ikke briste eller miste det...slik at det ikke kan repareres mer...

A

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar