tirsdag 14. januar 2014

"DET KONGELIGE HELSE-OG OMSORGSDEPARTEMENT!"


Aina Yvonne Sivertsen
Min adresse

2070 RÅHOLT

                                                                  13.01.2014

Forskning på Fibromyalgi- Behandling
Det vises til e-post datert 05.12.2013


"Vi takker for din henvendelse og har merket oss dine synspunkter om behovet for forskning på fibromyalgi. Vi kan meddele at det for 2014 er innvilget 100 mill kroner som tilskudd til kliniske forskningsprosjekter i helseforetakene der fibromyalgi er ett av forskningsområdene.

Videre kan vi opplyse om at det skal etableres et effektivt og brukerorientert utrednings- og behandlingsforløp for pasienter med langvarige smerte- og utmattelsestilstander der årsaken er uklar. Dette er gitt som oppdrag til de regionale helseforetakene i 2014. Oppdraget skal utføres i samarbeid med kommunene og brukerorganisasjoner!"

med vennlig hilsen

Avdelingsdirektør og Seniorrådgiver
Cathrine Drammen og Trine Elisabeth Løken
______________________________________________

Jeg skal sortere tankene mine omkring dette en stund. Og så blir jeg å kontakte kommunen her jeg bor- i første omgang, pluss NAV...For dette vil jeg lære mer om og vite mer om, og faktisk se om det er tilfelle. Når det bevilges 100 mill til forskning, hvem er det som bestemmer hvordan pengene skal fordeles og hva står øverst på prioriteringslista?

Vi er så vant med å føle oss som hypokondere at vi krever for lite av helse Norge. Vi sitter stille i våre egne hjem, mange av oss fryktelig ensomme...fordi vi har mistet alt!

Ingen venner...ingen familie...hund og katt er selskapet vi omgir oss med...

Jeg får daglig e-poster nå fra mennesker som er ensomme. Som har mistet alt grunnet sykdommen! Og jeg NEKTER!!!!

Det skal ikke være slik!!

Mine e-poster er fremdeles ainayp@gmail.com og ainayks@gmail.com. Merk med FIBRO eller SLITEN...
Jeg svarer Dere så fort jeg bare makter...

God klem!

Dere er IKKE alene!!!

Aina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar