lørdag 4. januar 2014

Kjente fjes og Fibromyalgi, pluss link til en hjemmeside om sykdommen-på engelsk

Jeg tenker: "Hva om fibromyalgi får et annet ansikt enn mitt?"
Og leter litt på nett...og finner disse:
Skuespiller Morgan Freeman...fikk det etter en bilulykke

Singer/songwriter Sinead O'Connor: Hun sliter masse med tretthet og smerter og måtte legge karrieren på hylla i mange år pga fibromyalgi.


Det er garantert flere...mange flere...men jeg har ikke så stort overskudd i natten, kjenner jeg. Den videosnutten forklarer ganske mye. Men noe overrasker meg...for når jeg virkelig leter på nett, finner jeg forskere fra USA og andre land som snakker om fibromyalgi og nervesystemet og hvordan sykdommen ikke er psykisk...helt tilbake til 80-tallet faktisk...finner selvsagt ikke artikkelen igjen:( men skal lete til jeg finner den...og når svenske og norske leger snakker om dette, er det "nyere" forskning????
Jeg føler meg snytt i grunn...en artikkel var også fra 2003...det er jo 11 år siden! Hvorfor har ikke norske leger kommet lenger???
Hvorfor er ikke denne sykdommen verdt å forske mer på?
Jeg undres...

JEG etterlyser fremdeles historiene Deres. OG liste over symptomer!
Når Dere har overskudd, vær så snill og skriv dem ned og send dem til meg på mail!
Sett som tema FIBROMYALGI med STORE bokstaver:)
Jeg får ikke forfattet noe uten dere! Jeg merker hver enkelts historie med KJØNN og ALDER!  Det er det eneste som merkes på historiene. Det er IKKE nøye om det er sammenheng eller ikke. Jeg omformulerer og fikser det, men det vil likevel være DIN historie. De som ønsker det, vil få navnene sine på! Aller helst skulle vi hatt bilder av oss på hver historie! Dette skal sendes til helseministeren! Og til alle instanser innen helse! For JEG synes det er viktig at sykdommen vår får MER enn bare ett navn! Så KOM IGJEN folkens:) Hjelp meg å hjelpe oss:)

Stoooor klem:)

ainayp@gmail.com
ainayks@gmail.com

Aina

1 kommentar:

  1. Wow, thats surely exquisite to recognize the fact and I am positive you will also love my article written here apple cider vinegar fruit flies approximately Hope so you will love to provide me a go-to.

    SvarSlett