tirsdag 7. januar 2014

Hode, skuldre, kne og tå, kne og tå!

Jeg leser aviser...og ser leger nekte behandle pasienter pga personlige overbevisninger...og den gamle Hippokratiske eden har blusset til liv...selv om den ble skrevet 450 år f.kr...

Jeg synger på sangen jeg har satt inn som overskrift...

Men nok om det...

Er bare sliten og lei...
En kropp som ikke lystrer hodet!
jeg vil være mester over min egen kropp! Jeg vil på skolen!
Jeg vil jobbe!
Jeg vil!
Jeg vil!

Kroppen min ler av meg...den håner meg og sier "Glem det!
Ikke i dag! 
-Idag skal du ligge på sofaen og ha et trykk over brystet. Du skal ikke få trekt pusten din ordentlig! Du skal kjenne på at du har verk i hele kroppen! Du skal ha en skulder og en hofte som skal gjøre ekstra vondt! Og på toppen av det hele, som strøssel på en soft is- du skal ha nedsatt immunforsvar, få bihulebetennelsen tilbake og få omgangssyke for tredje gang siden lille julaften!"

Hvorfor!!!??

Jeg vil opp! 
Jeg vil rydde vekk juletreet som jeg er på tredje dagen til å plukke ned...jeg har begynt! Jeg startet søndags kveld...Det ser noe stusselig ut der det står, med mesteparten av glitteret og kulene hengende...
I dag er det tirsdag...

Familien min tar det ikke...de vet jeg pusler med det selv og vil ta det selv...men tre dager?

Positivt: Jeg har bestått to eksamener! Jeg trodde jeg kom til å stryke, men jeg fikk 4 på kommunikasjon (hadde en 2'er sist!) og 5 på helsefremmende! Jeg er så sinnsykt glad! Og takknemlig!!! For at skolen min tar hensyn! og at legen min skrev legeerklæring til meg! Men så er jeg engstelig!!! For jeg skal ut i praksis!!!

Hvordan vil DET gå???

Og Nav skal ha meg ut i jobb igjen...

Hvordan...vil...det...funke???

Jeg er bekymret for fremtiden! Fordi jeg VET at det jeg vil, det vil ikke kroppen min!!! Men hei, se positivt på livet...jeg LEVER!!!

Ha en strålende dag alle sammen. Jeg skal krølle meg ned under pleddet mitt og se surkeromantiske filmer!

Klem fra meg:)

A

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar