fredag 17. januar 2014

Statusrapport:) Langt innlegg:)

Hvordan har Dere idag?
Jeg sitter og kjenner litt etter...Hvordan har JEG det idag?
Og hvem bryr seg om hvordan jeg har det? Jeg vet mine fibrovenner og noen familiemedlemmer gjør det...og at dere tenker ofte på meg, ler:) og helt rent bortsett fra nummen fra knærne og ned, sliten som fy og rett og slett bare underlig...så har jeg det ok...Men...
Jeg sitter og føler på hvem jeg er som menneske..!!??
For det må jo være noe galt, siden jeg skyver mennesker vekk fra meg- med vilje!

Dette er en fibro-greie!

Dette er noe jeg ser veldig mange andre gjør.
Og jeg skal forklare!

- Døren min er alltid åpen! Jeg jager ikke noen vekk!
Jeg vet at jeg ikke besøker deg...eller ringer deg...
Det har bare blitt slik...

Når jeg har ryddet og vasket hjemme- noe jeg føler jeg må gjøre nesten hver dag- for å ikke få kommentarer---men noe jeg ikke klarer gjøre hver dag---så innimellom flyter det litt over- men jeg tar litt og litt hver eneste dag(når jeg ikke er sengeliggende...)
-når jeg har gjort normale dagligdagse sysler som å stå opp(hvis jeg i det hele tatt har sovet), gå på badet, vaske meg, kle på meg...det koster meg- la oss si at jeg har en brønn, med 100 liter energi i...denne akten-som alle tar for gitt, som er normalt å gjøre hver dag- den koster meg ca 20 liter fra energibrønnen.
Så skal jeg spise- noe jeg faktisk aldri gjør på morgenen-så det blir sikkert en kaffe, en kopp te eller et glass cola...
Det koster kanskje 5 liter...så skal medisiner tas...det er ikke energikrevende-men pokker så irriterende...
Så hiver jeg på en maskin med skittentøy, rydder ut skittenkopper fra stua etc, setter det i maskinen...jeg rer opp senga på soverommet-(nesten hver dag)
Så støvsuger jeg alle avleggerene etter bikkja og katta...
Setter meg ned og henter meg inn...for det koster meg 50 liter av den brønnen...og nå er jeg oppe i 75 liter...
Brønnen kan fylles opp, men det tar så himla lang tid...
jeg blir ofte sittende i flere timer for å hente meg inn igjen...

-det verste er, at det legges ikke merke til...hva jeg gjør...Og det er ikke alltid jeg husker hva jeg skulle eller hvordan jeg skal gjøre det...

Så skal det tørkes støv innimellom...og man skal rydde smårot...
I tillegg har jeg skole to dager i uka...

Jeg er konstant utmattet...
25 liter av brønnen går til kroppens bearbeiding av smertene jeg har som aldri blir borte...

Det du tar for gitt, koster meg energi...energi jeg ikke har..

Derfor besøker jeg ikke deg...
Derfor ringer jeg ikke...derfor er det ikke alltid jeg tar telefonen når noen ringer...

Jeg er sliten!

Sliten av å ikke gjøre noe...

Og så kommer på nytt igjen alle de gode rådene...
"Kom deg ut i frisk luft!"
"Du kan ikke bare ligge, alle vet jo at man blir mer syk av å bare ligge!"
"Du må ta deg sammen!"
"Så flott at du går skole...du kan ikke bare gi opp!"

Jeg orker ikke høre dette mer! 

Jeg orker ikke få kritikk eller bli baksnakket mer!

Jeg bryr meg ikke om du synes jeg er sytete og en hypokonder!
Jeg bryr meg ikke om jeg er noens kaffebrød...
"Herregud, hun der Aina...den bloggen og den facebookbruken hennes...syting og klaging hele tiden!"

Jeg kan ikke bry meg mer om det! For jeg må konsentrere meg om jobben jeg driver på med! Jeg er en fibrofighter!
Jeg har en oppgave!
En misjon!
Og jeg liker å tro at mennesker har tillit til meg!
Så jeg jobber hardt!
Og gjett om det går energi!
Jeg forbereder historiene til mange skjebner der ute...Mange har det bra ille...og det gnager i sjela mi...

Jeg skal gjøre mitt aller beste!

Så...

Begynner i dag med oppsummeringen! Jeg blir å publisere historiene Deres her i Bloggen min! Jeg forbeholder Dere retten å forbli anonyme!
Og alle historiene blir sammenfattet i et dokument, skrevet ut og sendt pr. post sammen med brevet til helseminister og statsminister...pluss e-postforsendelse av samme dokument!

Jeg vet ikke enda hva jeg skal be dem om!

Samme dokument sendes til TV2 og flere aviser!

jeg skal prøve å gi fibro et ansikt! Et ansikt bestående av 150 000 ansikter...noen stille lidende...og noen åpne og utadvendte!

Jeg er en opti-ideologist! Optimistisk ideolog:)
Og gir meg ikke!

FIGHT FIBRO-IGNORANCE!!!
PRO FIBRO AWARENESS!!!

Klem fra ei sliten Aina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar